Fina Nixon

Idag hade vi lite blandat, massor med bommar, travhoppning, ett kryss, en linje och sen lite omhoppningssvängar. Eftersom Nixon har varit himla seg de senaste veckorna bestämde jag mig för att prova rida med spö, och gud vilken skillnad det blev! Kunde knappt hålla honom, så när vi började hoppa fram släppte jag spöt. 

Överlag var han riktigt fin och jag red bättre än de senaste gångerna. Min balans och sits över hindren var däremot katastrofal, vilket resulterade i några turer ner på halsen. Seni tog vi in omhoppningssvängen i banan, det gick inte bra men han hoppade iallafall, otroligt snäll som han är. Hann aldrig komma tillbaka i sadeln riktigt och vi kom jättefel på andra hindret, så han stannade och jag ramlade av. Mitt fel, men han var fin på hindren innan iallafall. 

Satt upp igen och fick hoppa om banan, och det gick bättre :) Det var förresten min första avramling i hoppgruppen. Att jag inte ramlat av Nixon på ett och ett halv år (eller ja, faktiskt aldrig tidigare) är ett bevis på hur underbart snäll han är!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0